Ahad, 16 Januari 2011

Tolong ingatkan aku..




Tolong Ingatkan Aku...

Bahawa lahirnya Aku ke Dunia...
Kerana adanya ibu dan bapa...
Tanpa mereka... 
Aku bukan siapa-siapa...
Apakah Aku  anak yang berjasa...
Ataukah anak yang durhaka...

Tolong Ingatkan Aku...

Walaupun kedua-duanya telah tiada...
Sedekahkanlah amal mulia dan pahala...
Terutama selepas solat yang lima...
Alangkah baiknya...
Kalau sentiasa berdoa untuk mereka..
Semoga mereka berbahagia di sana... 

Tolong Ingatkan Aku...

Usah dikenang masa lalu...
Semuanya telah berlalu...
Segalanya telah berlaku...
Kisah suka,duka dan syahdu...
Biarlah dalam lipatan waktu...

Tolong Ingatkan Aku...

Aku kini seorang isteri...
Syurga ku dengan redha suami...
Apakah Aku selalu menyakiti hati...
Segala suruhannya perlu dipatuhi...
Dilaksanakan seikhlas hati...
Menyintainya sehingga mati...
Tidak perlu berbelah bahagi...

Tolong Ingatkan Aku...

Aku ada putera dan puteri...
Anugerah dan amanah dari ILLAHI...
Saham di Dunia dan di Kemudian Hari...
Perlu diasuh dan dididik sepenuh hati...
Ilmu Agama WAJIB diberi...
Ilmu Dunia perlu diimbangi...
Supaya tidak menyesal nanti...

Tolong Ingatkan Aku...

Dunia ini hanya pinjaman...
Akhirat jua yang berkekalan...
Dunia tempat mengambil bekalan...
Untuk penghidupan di Hari Pembalasan...

Tolong Ingatkan Aku...

Dari terlena dalam mimpi yang panjang...
Dari Hidup di dalam bayang-bayang...
Jelas kelihatan tidak dapat dipegang...
Teruskan... Jangan menoleh ke belakang...

Tolong Ingatkan Aku...

Kematian itu pasti...
Tidak mungkin Aku dapat lari...
Bersediakah Aku saat ini...
Andainya ditakdirkan Aku dipanggil kembali...
Menghadap Allah Yang Maha Suci...

Tolong Ingatkan Aku...

Saat Aku akan dikembalikan kepada Allah...
Jangan lupa dua kalimah...
Ingatkan Aku kalimah Syahadah...
Ingatkan Aku umat Rasulullah...
Ingatkan Aku hamba Allah...
Biar Ku mati dengan nama ALLAH...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan